onsdag 17 mars 2010

vem är du?

Min filosofi är ganska simpel. Just nu vill jag bara utveckla mig själv som människa. Vem jag vill vara, istället för vad jag vill göra. Jag pluggar, sjunger på fritiden, ska börja ett jobb inom hemtjänst och börja volontär jobba på hundstallet. Jag har aldrig varit typen som ser ett stort värde i saker man kan ta på, hus man bor i, bilar man kör. Sedan tycker jag självklart man ska vara stolt över sånt man själv åstadkommit vare sig man köpt sin egna lägenhet eller planterat en vacker blomma.

För mig är känslan viktigast, efter många år av tragiska förluster och händelser vill jag bara komma tillbaka till att skapa min egna lycka inuti. Senare i mitt liv vill jag självklart lyckas inom en karriär, kunna tillföra mycket visdom och erfarenheter samt utvecklas i ett arbete. Jag avskyr när människor säger "livet är kort", livet är det längsta vi kommer vara med om så vitt vi vet.



En sanning i livet är, var lycklig för allt du har.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Stockholm, Stockholm, Sweden
Bird is the word!

Bloggintresserade