tisdag 20 april 2010

Before and after!


Jag har tänkt mycket nu innan sommaren hur stolt jag är över mig själv! För ca 3 år sedan gick jag upp väldigt mycket i vikt (under en depression) ca 10 kg. Jag minns att jag ställde mig på vågen och det stog 69kg, jag blev chockad eftersom min normal vikt alltid legat runt 58-59. Efter det så har jag haft realistiska mål om hur mycket jag vill väga och hur jag ska komma dit. Det finns så många tjejer som tror att om dom äter ett ägg om dagen i två månader så går dom ner 15 kg och så är livet perfekt! Nu har det gått 3 år sedan jag började förändra mina vanor. Allt från kost, till träning, till den mentala biten. Det är viktigt att tänka positivt även om man inte är nöjd med sina extra kilon, att endå tänka att man är fin och inte lägga vikten i fokus för hur du känner att du ser ut. Hur ska du då nästa helg kunna ta på dig en klänning och känna dig snygg? Det finns inga snabba lösningar och vägen är LÅNG. Jag är typen som tränar mycket oregelbundet och i perioder, därför har det kanske just tagit längre tid för mig. Så till alla er som står och nyper er i magfettet inför beach 09, ha realistiska mål och tänk på att ha kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Stockholm, Stockholm, Sweden
Bird is the word!

Bloggintresserade